Hladina hluku vo vnútri auta je jedným z najčastejších dôvodov výmeny auta za nové. Hlučné auto spôsobuje stres a únavu a vodič a cestujúci majú pocit, že jazda nie je príliš pohodlná. Našťastie sa to dá zmeniť.
Aké sú výhody odhlučnenia vášho auta?
Odhlučnenie vášho auta je jednoduchý spôsob, ako znížiť hladinu hluku vo vnútri a získať viac potešenia z počúvania hudby z reproduktorov. Prémiové autá sa od ostatných áut líšia najmä tým, že sú oveľa tichšie. Ako takto odhlučniť auto? Tento efekt je možné dosiahnuť odhlučnením auta v odbornej firme alebo svojpomocne. Dnes je to oveľa jednoduchšie, pretože si môžete kúpiť hotové, samolepiace rohože, ktoré nie je potrebné pri montáži ohrievať. Hlučné auto môže spôsobiť nervozitu, chronické bolesti hlavy a únavu. Tisíce ľudí si to neuvedomujú, a preto sa u nich vyskytujú takéto príznaky a môže to byť spôsobené častým cestovaním v hlučnom aute. Čoskoro zistíte, ako sa tohto problému môžete zbaviť.
Akú zvukotesnú rohož použiť?
Na zvukovú izoláciu auta sa tradične používali bitúmenové rohože a poroso plsť, ale majú niekoľko nevýhod:
Najdôležitejšie nevýhody bitúmenových rohoží a poroso plstí:
- nízka životnosť (môže sa odlupovať vplyvom teploty)
- zlý zápach v lete
- nízka úroveň tlmenia
- absorpcia vody
Najlepšia zvukotesná rohož pre auto by sa mala vyberať individuálne pre každý prvok vozidla. Oveľa modernejším riešením sú butylové rohože a gumené peny. Sú pružné a nepraskajú, navyše chránia auto pred koróziou a tepelne izolujú.
Pena sa používa, pretože je hutná a neabsorbuje vlhkosť, čo je problém pri tlmení plsťou. Používa sa nielen v automobilovom priemysle, ale aj v stavebníctve a priemysle. Kombinácia týchto dvoch materiálov (rohože a peny) poskytuje maximálny efekt tlmenia hluku, vďaka čomu je vaša cesta autom oveľa príjemnejšia.
Motorový priestor, teda kapota a priečka motora, sa najčastejšie odhluční nalepením butylových rohoží na plech a následným použitím nehorľavej zvukotesnej peny.
Ako odhlučniť dvere auta?
Krok 1
Najprv odskrutkujte pôvodný reproduktor. Ak je reproduktor kombinovaný s medzikusom (zvyčajne plastovým), je možné tento prvok nahradiť medzikusom vyrobeným z MDF. Táto operácia sa zvyčajne vykonáva pri výmene reproduktorov, ale nie je vždy potrebná.
Krok 2
Potom odstráňte fóliu alebo penu - tieto prvky zakrývajú technologické otvory. Po odstránení fólie/peny plech odmastíme pomocou rozpúšťadla alebo benzínu. Zároveň sa oplatí premazať mechanizmy dverí, aby sa zvýšila ich životnosť.
Krok 3
Rohož sa najčastejšie vkladá cez veľké technologické otvory. Využiť môžete aj medzeru medzi plechom a sklom.
Krok 4
Podložku odrežte nožnicami alebo nožom. Butylová rohož by mala mať tvar dverí.
Krok 5
Pre správne prilepenie rohože prekryte plech špeciálnou butylovou zvukovo izolačnou rohožou. Tradičné bitúmenové rohože sa musia pred začatím prác zahriať, zatiaľ čo butylové rohože sú materiálom, ktorý nevyžaduje žiadny tepelný zásah.
Krok 6
Po osadení rohože všetky zvyšné otvory utesníme. Iba veľké butylové rohože môžu dosiahnuť dôkladnú izoláciu.
Poslednou fázou zvukovej izolácie dverí auta je nalepenie gumovej peny. Vďaka pene eliminujeme možnosť vzniku plastových prasklín a znižujeme hlučnosť. Často sa pred penou nalepia zvyšky butylovej rohože na spevnenie čalúnenia dverí a až potom sa na záver nanesie pena.