Podbehy kolies sú veľmi dôležitým bodom z hľadiska odhlučnenia auta. Vrstva medzi kolesom a interiérom auta je pomerne tenká a hluk ľahko preniká z vozovky. Z konštrukčného hľadiska neexistuje jednotná schéma, pretože každé konštrukčné riešenie podbehu má svoje výhody a nevýhody.
Pri odhlučnení podbehov sa snažíme zabrániť prenikaniu hluku z pneumatík a vozovky do interiéru - hlavne nízkofrekvenčného hluku. Naším cieľom je zahustenie povrchu, preto je vhodné použitie veľkého množstva butylových rohoží a zvukotesnej zmesi , ktorá je ideálna na odhlučnenie podbehov kolies .
Zvuková izolácia plastových podbehov kolies
Tu musíme v prvom rade demontovať plastový kryt blatníka a následne pripraviť povrch odmastením. Na kovový povrch nanesieme a vyvaľkáme butylovú rohož a následne nanesieme minimálne 2 mm hmoty zmesi na odhlučnenie . Na úplné stuhnutie hmoty je potrebných 24 hodín. Výrobok sa skladá z dvoch zložiek a musí sa veľmi dobre premiešať a dodržiavať všetky pokyny na obale.
Potom odmastíme plastový kryt blatníka a prekryjeme butylovou rohožou. Aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky, rohož by sa mala dôkladne rozvinúť . Na plastový kryt aplikujeme penu z akustickej gumy, ktorá pomôže pri izolácii vyšších a stredných tónov.
Odhlučnenie kovových podbehov bez plastového krytu
Kovové podbehy sú celkom rýchla a príjemná práca, pretože nemusíme demontovať žiadny prvok, len sa hneď pustíme do práce a použijeme len dva produkty. Najskôr začnite odhlučňovať podbehy odmastením povrchu (odporúčame veľmi dôkladne vyčistiť plech) a nanesením butylovej rohože, ktorú je potrebné následne vyvaľkať . Po nanesení alubutylu je čas použiť špeciálnu dvojzložkovú hmotu. Tužidlo (menšie balenie) stačí pridať do príslušného produktu (väčšie balenie), dôkladne premiešať a naniesť vrstvu minimálne 2 mm. Samozrejme pri práci s prípravkom musíte dodržiavať bezpečnostné pravidlá a prípravok aplikovať v dobre vetranej miestnosti. Úplné vyschnutie zmesi môže trvať až 24 hodín.
Zvuková izolácia mäkkých podbehov kolies
V tomto prípade je najlepšie začať demontážou mäkkého prvku podbehu kolesa a dôkladným čistením plechu. Ďalším krokom je nanesenie butylovej rohože na plech a následné vyvaľkanie (odporúčame butylovú rohož AB-2 alebo AB-25) a nanesenie vyššie uvedenej zmesi na butylovú rohož. Na vnútornú časť látkového podbehu naneste gumenú penu M06S a celý podbeh znova namontujte.